loading...
خانواده برتر
الکس بازدید : 108 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)

زنان،مردانی كه خیلی تودار هستند را نمی‌پسندند
مرد ایده‌آل با همسرش حرف می‌زند
مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی، به‌‌ ویژه بحث درمورد افکار، احساسات و آرزوهای ما مطرح می‌شود و با یکدیگر در میان گذاشته می‌شود. افکار، احساسات و آرزوها را نمی‌توان با رفتار مشاهده کرد و به آنها پی برد.

 یکی از عمیق‌ترین آرزوهای یک زن این است
 که همسرش را بشناسد

✅ وقتی مرد از افکار، احساسات و آرزوهای خود حرف می‌زند همسرش احساس می‌کند اجازه ورود به دنیای خودش را به او داده است

❌ وقتی مردی مدت‌های طولانی درباره احساساتش حرف نمی‌زند، همسرش احساس می‌کند که رابطه‌اش را با او قطع کرده و در نتیجه، احساس انزوا و تنهایی می‌کند.

👈🏻 زنان، مردانی كه خیلی تودار هستند را نمی‌پسندند و در عوض دوست دارند همسرشان درمورد احساسات و باورهایش با آنها صحبت كند
آ‌نها از مردان مرموز بیزار هستند

الکس بازدید : 56 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)

آموزش همسرداری ،درخانواده های موفق چه میگذرد؟


👈 اعضا به گفتگو و مشورت منطقی اعتقاد دارند و احساس مسئولیت می کنند.

👈 افراد به یکدیگر اعتماد دارند و از این اعتماد سوء استفاده نمی کنند و اعتماد را یکی از پایدارترین ویژگی ازدواج موفق و خانواده موفق می دانند.

👈 تا جایی که امکان دارد با هم هستند و در مهمانی ها یا کارهای مربوط به خانواده تنها نمی روند.
 همدلی، همکاری، همفکری، هماهنگی را بقای خانواده خوشبخت می دانند.

👈 با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف ، با گفتگو و مشورت به تفاهم می رسند و سعی می کنند اگر سوء تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون این که کسی بفهمد حل می کنند.و دخالت در زندگی دیگران ندارند

👈 به سلیقه ها و عقاید یکدیگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل می کنند.

👈 خواسته های طبیعی خودشان را بدون نگرانی یا خشونت ابراز می کنند.

👈 به حریم یکدیگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمی روند.

👈 نگران سلامت روحی و جسمی یکدیگر بوده و از هم مراقبت می کنند . اگر چنانچه مشکلی به وجود آید ، نهایت سعی خود را در حل مشکل بکار می برند.

الکس بازدید : 136 دوشنبه 03 مهر 1396 نظرات (0)

نکاتی برای والدین کلاس اولی و تربیت کودکان


👈در روانشناسی کودک در روزهای اولی که کودکتان می‌‌خواهد به مدرسه برود حتما او را همراهی کنید. ممکن است فرزندتان مضطرب باشد و نداند دبستان او چگونه جایی است. اما وقتی شما او را همراهی می‌‌کند احساس آرامش و امنیت می‌‌کند. در راه مدرسه می‌‌توانید با او در باره ی نکات مثبت مدرسه صحبت کنید یا خاطرات مثبت و بامزه ی دوران دبستان خود را بازگو کنید.

👈هرگز کودکتان را از مدرسه، درس، معلم یا هم کلاسی‌‌هایش نترسانید. اما نحوه ی اطاعت از معلم را برایش توضیح بدهید. وقتی فرزند کلاس اولی تان به منزل بر می‌‌گردد لازم است حداقل یکی از والدین اش در انتظار او باشند و به تغذیه او هم رسیدگی کنند.

👈این کار تا زمانی که کودک به مدرسه عادت کند باید انجام شود. در زمانی که کودک شما در مدرسه است ممکن است بدون آن که خودش متوجه شود گرسنه شود. تغذیه سالم و مناسبی که می‌‌تواند میوه یا لقمه‌ای نان و پنیر و گردو باشد با او همراه کنید. صبحانه هم فراموش نشود. کودکتان حتما باید صبحانه خورده و سپس به مدرسه برود. طبق تحقیقات این کار در یادگیری فرزندتان موثر خواهد بود.
 
👈تربیت کودک دوست پیدا کردن

از همان ابتدا به کودکتان یاد بدهید چگونه دوست پیدا کند یا چه دوستی را انتخاب کند. والدین اغلب از دوستان فرزندانشان دل خوشی ندارند اما هیچ وقت هم به فرزند خود آموزشی در این زمینه نداده‌اند.
 
👈کلاس اول که سر آغاز رسمی اجتماعی شدن فرزند ماست زمان خوبی برای این آموزش است. به کودکتان یاد بدهید که از همان ابتدا کودکان باهوش و با ادب را شناسایی کنند و سعی کنند با آنها دوست بشوند.

👈روش تدریس کلاس اولی‌‌ها با روشی که به ما آموزش داده می‌‌شد تفاوت چشمگیری دارد.

👈ظاهر آراسته

کودک خود را تمیز و مرتب و با ظاهری آراسته به مدرسه بفرستید و بدون این که او را مضطرب کنید به او یاد بدهید که باید دقت کند تا لباس‌‌هایش را کثیف و نامرتب نکند.

👈سعی کنید وسایلی را که قرار است همه دانش آموزان کلاس به مدرسه ببرند برای کودکتان فراهم کنید تا ناراحت نشود، احساس کمبود نکند و جلوی دیگران خجالت نکشد.
 
👈درس و یادگیری فرزندان
برای درس خواندن و نوشتن مشق و تکالیف به کودک خود فشار نیاورید. در عین حال که برای انجام تکالیف لازم است نظارت داشته و گاه برنامه ریزی کنید اما لازم نیست کودکتان را اذیت کنید و برای درس خواندن یا انجام تکالیف به او فشار بیاورید.

👈کمک کنید تا از یادگیری و انجام تکالیفش لذت ببرد. وگرنه تا آخر عمر از درس خواندن بیزار خواهد شد. در زمان انجام تکالیف حواستان باشد که توانمندی اصلی کودکان در چه زمینه‌ای است.
 
👈چه درس‌‌هایی را دوست دارد و به چه تکالیفی بیشتر اشتیاق نشان می‌‌دهد. اگر استعداد و توانمندی‌‌های او را هر چه زودتر بشناسید در آینده هم در انتخاب رشته تحصیلی و هم در اشتغال می‌‌توانید به او کمک کنید.

👈متوجه باشید که قرار نیست فرزندتان همان چیزی را دوست داشته باشد که شما یا همسرتان دوست داشته‌اید. همچنین بنا نیست فرزند شما آرزوهای برآورده نشده شما را دنبال کند. او باید بتواند آرزوهای خود را محقق کرده و توانمندی‌‌های خود را شکوفا کند.

👍مامان باباهای كلاس اوّلی ها بخوانند.

👈نگهداری از لوازم و وسایل در مدرسه
اگر کودکتان وسایل یا لوازم تحریر خود را در مدرسه گم کرد از او بخواهید که روز بعد به دنبال آنها بگردد و با کمک معلم و ناظم و حتی سایر کودکان، لوازم خود را پیدا کند.

👈از سال اول نگهداری از لوازم و وسایل را به او بیاموزید. نحوه استفاده از کیف و گذاشتن وسایل در کیف و جمع کردن مدادها و پاک کن و مداد تراش را به کودکتان یاد بدهید چون او هنوز هیچیک از این کارها را بلد نیست!
a
👈رقابت سازنده
به کودکتان یاد بدهید به جای حسادت یا رقابت مخرب با همکلاسی‌‌ها با خودش رقابت کند. یعنی هر روز وقتی نسبت به روز قبل درس یا مهارت جدیدی را می‌‌آموزد او را تشویق کلامی و گاه نوازش کنید.   

👈رفتار با كلاس اوّلی ها،اضطراب كلاس اوّلی ها
به کودکتان یاد بدهید به جای حسادت یا رقابت مخرب با همکلاسی‌‌ها با خودش رقابت کند

👈اگر کودکتان نسبت به سایر کودکان عقب است اول با معلم و سپس با مشاور تحصیلی مشورت کنید تا عملکرد او را بهبود ببخشید و اعتماد به نفس او را حفظ کنید. اما دست به مقایسه‌‌های تخریب کننده نزنید.

👈همچنین کودکتان را به خاطر انجام نامناسب تکالیف تنبیه نکنید بلکه نحوه انجام درست تکالیف را به او یاد بدهید. او را از درس و مدرسه و معلم نترسانید و از مدرسه برای او یک هیولا نسازید.

👈هماهنگ شدن با تغییرات
روش تدریس کلاس اولی‌‌ها با روشی که به ما آموزش داده می‌‌شد تفاوت فاحشی دارد. برای این که کودک ما بین این دو روش سر در گم نشود خودتان را با روش جدید هماهنگ کنید.

الکس بازدید : 58 شنبه 01 مهر 1396 نظرات (0)

تغییرات احساسی و جنسی پسران 20 تا 35 سال

✅پسران سنین 20 تا 25 سال ، روانشناسی ازدواج
ردوره ای متفاوت ، در این سن و سال پسران علاقه زیادی به ازدواج از خود نشان میدهند،آنها در این دوره سنی بسیار احساساتی هستند زود وابسته میشوند و معمولا شکسته عشقی را برای اولین بار در این دوره سنی تجربه میکنند
بسیار علاقه به تشکیل خانواده دارند ، بیشتر از هر دوره دیگه  دوست دارند ، توسط جنس مخالف مورد توجه قرار گرفته و دوست داشته شوند ، از نظر احساسی در این دوره آسیب پذیرتر هستند
احساس بلاتکلیفی در این دوره اجتناب ناپذیر است، زود از کوره در رفتن،مشکلات خانوادگی و پرخاشگری طبیعت این سن است
همچنین پسران در این دوره سنی از نظر جنسی  در اوج نیاز به سر میبرند ، معمولا از نظر رابطه جنسی جذب دختران سن بالا یا حتی زنان میشوند
بسیار مغرور هستند و اکثرا خود ار عقل کل میدانند ، بیش از سایر دوره های زندگی افکاررویا پردازانه در سر دارند ، ریسک پذیری و جسارت بالایی دارند، ملاکها و معیارهای آنان برای انتخاب همسر معمولا در انتهای این دوره ( سن 25 سال ) به ثبات می رسد

✅پسران 25 تا 30 سال
کمی آرامتر از قبل شده اند و احساسات انها به ثبات رسیده ، ابعاد منطقی را بیشتر در نظر دارند ، از نظر جنسی همواره تحت فشار زیادی هستند هر چند که از شدت آن نسبت به دوره قبلی کاسته شده ، از شدت ریسک پذیری آنها کاسته شده
ملاکهای انها به ثبات رسیده همچنین شرایط با ثبات تری خواهند داشت، طیف انتخابهای انها گسترده تر شده ، اما محتاط تر شدن آنها ریسک پذیری آنان را نیز کاهش میدهد و این امر آنها را به سمت ایده آل گرایی هدایت میکند

✅پسران 30 تا 35 سال
معمولا از نظر شرایط کاری و مالی در جایگاه بهتری نسبت به دوره های قبل هستند ، اگر تا این سن ازدواج نکرده باشند کمی شرایط را برای ا نتخاب همسر سخت تر در نظر میگیرند
احساسات را میتوانند مدیریت کنند، از نظر جنسی در وضعیت تعادلی هستند اما همواره تحت فشار جنسی ، آرام تر از قبل هستند و رابطه بهتری با خانواده و دوستان دارند
از ریسک پذیری انها  کمتر شده ، قدرت درک بالاتری نسبت به دوره پیشین دارند و با تجارب کسب شده  مغزی تحلیل گر ، از این سن به بعد چرخه جنسی وارد تغییر میشود  و کم کم از نظر آنها دختران سن پایین تر جذابیت جنسی پیدا میکنند
لذا ممکن است با دخترانی که سن بسیار پایین تری از خود دارند وارد رابطه احساسی شوند ، از نظر موقعیت اجتماعی جایگاه بهتری دارند ، الگو های  منطقی را برای انتخاب همسر بیشتر مد نظر دارند که این روند انتخاب را برای  آنها دشوار تر میکند
شخصیت با ثبات تری دارند و انتظارات اطرافیان از آنها بیشتر می شود ، هر رفتاری درا ین سن از نظر آنها باید دلیل منطقی داشته باشد

الکس بازدید : 49 سه شنبه 28 شهریور 1396 نظرات (0)

#همسر_دوستداشتنی و  آموزش همسرداری

🌷همه زن و شوهر ها در رابطه زناشویی با هم اختلاف نظر دارن.
ولی این باعث نمیشه که به خودشون اجازه بدن جلوی دیگران ولو نزدیک ترین افراد خانواده با هم بحث یا دعوا کنند.

❌ شما ممکنه یادتون بره ولی اون فرد هیچ وقت یادش نمیره.

🎗 بهتره وجهه اجتماعی خودتون رو حفظ کنید و برای اختلاف های بزرگ با خانواده همسر یا همسرتون و حتی کوچیک جلوی دیگران بحث نکنید .

🎗 سعی کنید این عادت عشق رو تو  زندگیتون ایجاد کنید که که حرف زدن در مورد این جور مسائل رو به خلوت دو نفره ببرید

الکس بازدید : 141 دوشنبه 27 شهریور 1396 نظرات (0)

پرسش و پاسخ در مورد نوجوانی ، روانشناسی کودک و نوجوان

پرسش : گاهی پدر و مادر یا مربی از کوره به در می‌روند و به حدی عصبانی می‌شوند که خشم خود را باخشونت و توهین و کتک بر سر کودک یا نوجوان خالی می‌کنند. آیا راهی برای کنترل افراد در این موارد وجود دارد؟
پاسخ: البته نوجوان تا حدی انعطاف پذیر هستند و بعضی ضربات را تحمل می‌کنند. پدر و مادر یا مربی عصبانی می‌تواند در لحظه‌ی عصبانیت خود رااز صحنه و مکان دعوا دور کند. به طور جدی به نوجوان تذکر ‌دهد که عمل او وی را بسیار عصبی کرده و فعلاً از آن عمل دست بردارد. به کار دیگری بپردازد، مثلاً قدم بزند یا کاغذی را به شدت مچاله کند تا انرژی خشم خود را خالی کند. در فرصت مناسب‌تری به خطای نوجوان و بررسی آن بپردازد و تصمیم بگیرد. با خود خلوت کند و ببیند آیا دعوا با رئیس اداره یا برخورد نامطلوب با فروشنده مغازه یا قطع اضافه کار اداره سبب این خشم شده یا عمل نوجوان؟ با خود در جواب این سوالات صادق باشد. از طریق مشورت و راهنمایی خواستن از دیگران به حل مشکل به طور ریشه‌ای مبادرت کند.

پرسش : پدر، مادر یا مربی می‌گوید: در مواردی کنترل بر رفتارم ندارم، تنبیه‌ها و سرزنش‌هایی می‌کنم که به شدت از آن ناراحت می‌شوم و دچار عذاب وجدان می‌گردم. چه کنم؟
پاسخ: این پرسش نشان می‌دهد که فرد به رفتار عادلانه علاقه‌مند است. پس نباید زود دست به عمل بزند. در چنین شرایطی باید از هر گونه محبت، خشونت و تشویق نابجا و به طور شتاب‌زده خودداری کرد. اول باید فکر کرد و سپس تصمیم گرفت و دست به اقدام درست زد.

پرسش : اگر پاداش‌های نوجوان همیشه‌ مادی باشد مثل خوراکی، لباس، تفریح، دادن‌آزادی و غیره آیا اعمال این پاداش‌ها سبب بی‌اعتبار شدن پاداش‌های معنوی نمی‌شود؟
پاسخ: خیر، باید به نوجوان آموزش داد که برای یک عمل خوب باید زحمت کشید. نتیجه‌ی مطلوب این زحمت کم‌کم جای پاداش را می‌گیرد. مثلاً لذّت مطالعه یا لذّت خلق یک اثر هنری خود پاداش است. برای حل این مشکل باید آموزش داد.

الکس بازدید : 130 جمعه 24 شهریور 1396 نظرات (0)

تکنیک_های_تربیت_فرزند

در روانشناسی کودک باید مادر و پدر بايد مهر تاييد دستشون باشه هر وقت بچه شون ميگه ترسيدم خسته ام دوستش ندارم يا هر حس ديگه اي رو بايد اول تاييد كرد كه ميدونم ميفهمم ميترسي اذيت شدي ناراحتي حالا بيا با هم در موردش حرف بزنيم ببينيم ميشه كاري براش كرد... عدم تاييد احساسات در تربیت كودك و نفي كودك مانند زدن چاقو به روح و روان كودك است و حس بي ارزش بودن احمق بودن بي خود بودن به كودك دست ميده.

كودكان بايد بتونن در هر شرايطي درست و غلط به پدر و مادر پناه بيارن و كنار اونها توانايي تجزيه تحليل شرايط رو داشته باشن.

آنها دو گوش شنوا و يك آغوش گرم ميخوان تا بتونن با كمك شما دنياي ذهني و دنياي واقعي رو با چشم خودشون ببينن.

الکس بازدید : 147 جمعه 24 شهریور 1396 نظرات (0)

خلاف شرع در عروسی، فقط مسئله محرم نامحرم و موسیقی حرام نیست!

❇️ رهبرانقلاب: توصیه ما به #عروس و دامادها و پدران و مادرانشان این است كه سعی كنند مراسم ازدواج را به شكل اسلامی درآورند.
🎉 به شكل اسلامی درآوردن مراسم، معنایش این نیست كه در آنها جشن و مهمانی و شادی و شادمانی نباشد؛ نه. اصلاً ولیمه عروسی و مهمانی برای عروسی، در اسلام مستحب است.
⚠️ بلكه مراد ما این است كه در ضمن عروسی، در مقدمات و مقارنات  آن، كارهای خلاف شرع انجام نگیرد.و احترام به همسر را نیز انجام دهد
⁉️ وقتی میگوییم كار خلاف شرع، فوراً ذهن‌ها معطوف به مسئله مَحرم و نامَحرم و #موشیقی_حرام و ازاین قبیل میشود. البته اینها هم خلاف شرع است؛
⛔️ اما #اسراف هم خلاف شرع است.
⛔️ زیاده روی در خوردن و آشامیدن،
⛔️ زیاده روی در ریخت و پاش،
⛔️ زیاده روی در تجملات
⛔️ و هرچه كه از حد متعارف و #معقول زیادتر شد، اسراف است و شرعاً حرام است.
⚠️ متأسفانه این حرامِ مسلّم، تا حدودی در بین مردم رایج است.

الکس بازدید : 66 چهارشنبه 01 شهریور 1396 نظرات (0)

تفاوت ها در زندگی زناشویی

✳️ زوج های شاد از رابطه جنسی منحصر به فرد بودن شان لذت می برند و با هم رشد می کنند. پس وقت و انرژی خود را برای شبیه کردن همسرتان به خودتان تلف نکنید.

❇️ هر چه شناخت تان از یک فرد بیشتر می شود جنبه های بیشتری کشف می کنید که در آن ها با او متفاوتید، نه فقط به خاطر اینکه عشق در اوایل رابطه کورتان می کند بلکه بدان جهت که هر چه در طول زندگی با هم گام بر می دارید و پیش می روید تفاوت های تان ممکن است در تجربیاتی که به آن ها دست می یابید خود را نشان دهند. اگر بپذیرید که تفاوت ها بخشی اجتناب ناپذیر از یک رابطه عاشقانه هستند می توانید کشف کنید چگونه به جای آنکه علیه شان بجنگید به درستی با آن ها کنار بیایید. در اینجا فهرستی از حوزه هایی که گاه تفاوت در آن ها برای رابطه زناشویی مشکل می آفرینند ارائه شده است:

🔹رفتار: هر کسی به روشی متفاوت کارها را انجام می دهد. شاید این روش با روش شما برای غذا پختن، ظرف شستن، یادداشت گذاشتن، خرید کردن، پیامک فرستادن یا مرتب کردن منزل یکی باشد، شاید هم نباشد.

🔹احساسات: اگر روش ابراز احساسات زن و شوهر متفاوت باشد ممکن است شرایط به نوعی برای شان سخت شود. شاید این تفاوت تنها در این باشد که یکی از لطیفه ای که دیگری را می خنداند خنده اش نمی گیرد، شاید هم عوامل عصبانیت و رنجش آن ها فرق داشته باشند.

🔹دوستان و اقوام و خانواده همسر : زن و شوهرها اغلب در نوع ارتباطی که با اقوام و دوستان خود برقرار می کنند با هم فرق دارند. بعضی ها بیش از دیگری حرف می زنند، بیشتر رازهای خود را بازگو می کنند، بیشتر دیگران را دعوت می کنند یا پر سر و صداتر و یا ساکت ترند.

🔹عقاید: اختلاف عقیده ممکن است در هر سطحی وجود داشته باشد از مسائل ساده ای مثل اینکه رنگ آبی به شما می آید یا نه تا مسائلی مثل انتخاب بهترین تیم فوتبال تا برسد به مسائلی که بالقوه مهم هستند مانند فلسفه و ایدئولوژی تان در زندگی.

🔹سلایق: ممکن است تفاوت میان زن و شوهر در نوع غذای مورد علاقه، سرگرمی، محیط خانه، تفریحات، دوستان و روابط جنسی مورد پسندشان بروز کند.

الکس بازدید : 36 سه شنبه 31 مرداد 1396 نظرات (0)

هر انسانی دو نوع رابطه دارد. رابطه جنسی با جفت یا خیانت و رابطه زناشویی  با همسر.


✅رابطه با خود بخش مهمی از ارتباط را شکل می دهد. درواقع همین رابطه است که سلامتی و شادکامی به بار می آورد.

✴️برخی مردم وقتی با خود تنها هستند، ناراحت می شوند، چون با خودشان راحت نیستند و در واقع تنها بودن با خود آنها را با خود واقعی شان روبرو می سازد. وقتی ازخود فرارمی کنید، نمی توانید با خود رابطه خوبی داشته باشید و نمی توانید انتظار داشته باشید که با دیگران رابطه خوبی برقرار کنید. برقراری رابطه سالم و عمیق با دیگران منوط به این است که فرد خود را همان طور که هست، بپذیرد و برای خود احترام قائل باشد.اگر کسی خود را نپذیرد و قبول نداشته باشد، در این صورت برای هرچیزی به دیگران وابسته خواهد بود حتی با خانواده همسر

الکس بازدید : 33 سه شنبه 31 مرداد 1396 نظرات (0)

مردها، بيشتر، چه زن هایی را ترک می کنند؟

🔴زنان توجه طلب (هیسترونیک)
 زنانی هستند که دوست دارند مورد توجه واقع شوند، دلشان می خواهد گرم و قدرتمند به نظر برسند در صورتی که به شدت در پشت صحنه، یخ زده اند.

🔴زنان مهرورز حمایتگر
 این گروه از زنان، مردان را با کودکان خود، اشتباه گرفته اند. دلشان می خواهد مانند یک مادر، شش دانگ مراقب شوهر خود باشند.

🔴زنان بچسب (سریش)
این گروه از زنان، به شدت گیر می دهند. در محبت و بی محبتی، افراط می کنند. دلشان می خواهد همه جا به همسر خود منگنه شوند. این گروه از زنان گاهی آن قدر در مهرورزی افراطی هستند که مردان را از خود دور می کنند.

🔴زنان شکاک
 این گروه از زنان به طرز شگفت انگیزی به همسر خود شک دارند. به طور مداوم در جست وجوی نشانه ای از خیانت، هستند. این زنان بدون مقدمه به دنبال مردشان راه می افتند و او را تعقیب می کنند.

🔴زنان مردنما
این خانم ها، دوست دارند کارهای مردانه انجام دهند و به طرز عجیبی از ظرافت زنانه، دور مانده اند. مردانی که با این گروه زندگی می کنند؛ مردانگی خود را از یاد می برند.

الکس بازدید : 27 چهارشنبه 25 مرداد 1396 نظرات (0)

در زندگی رناشویی مطابق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده، ازدواج موقت باید در دفترخانه های مربوطه ثبت شوند، سئوال اینجاست که اگر به هر طریقی صیغه نامه را از دفترخانه گرفته باشند اما در دفتر ثبت نشده باشد، طبق قانون، این ازدواج قانونی نبوده و شناسنامه فرزند آنان نیز قاعدتاً اعتباری ندارد؟؟



✅ منظور ازماده 21 قانون حمایت ازخانواده این است که وقتی نکاح دائم راکه مبنای ازدواج تشکیل خانواده است مورد حمایت قرار می‌دهد. نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است و ثبت آن در موارد زیر الزامی است:
1ـ باردارشدن زوجه ،2ـ توافق طرفین، 3ـ شرط ضمن عقد
بنابراین وقتی فرزندی از ازدواج موقت متولد می شود ، آن ازدواج حتما باید طبق این قانون ثبت گردد.

الکس بازدید : 85 چهارشنبه 25 مرداد 1396 نظرات (0)

در تربیت کودک ، لطفا دايه مهربون تر از مادر نشيد...

یه خواهش داشتم!
«لطفاً تحت هیچ شرایطی وقتی پدر و مادری  در حال دعوا کردن فرزندشان هستند، از کودک طرفداری نکنید»

چون کودک احساس تنفر بیشتر از پدر و مادر خود تجربه می‌کند
کودک خیلی زود احساس می‌کند که  افراد بهتری نسبت به پدر و مادر در دنیا وجود دارد
قدرت و اقتدار پدر و مادر از بین می‌رود.
و خیلی چیزهای دیگه...
حواسمون باشه با یک اقدام کوچیک، که به نظر خودمون برای لحظه‌ای به کودک کمک می‌کنه، اثرات منفی مهلکی به  جا نذاریم و مواظب شبکه های اجتماعی موبگرام و تلگرام باشید....

الکس بازدید : 44 چهارشنبه 25 مرداد 1396 نظرات (0)

 در زندگی زناشویی رابطه بین مادر شوهر و عروس از دیر باز رابطه پر چالشی بوده و هست. برای اینکه بتوانیم این رابطه را درست مدیریت کنیم تا سرانجام خوشی داشته باشد باید از هوش و تجربه خود کمک گرفته و از ابتدا پایه های این رابطه را به درستی بنا کنیم. اگر شما با همه افراد رابطه خوبی برقرار میکنید و هنر ارتباط برقرار کردن را دارید بعید نیست که بتوانید رابطه خوبی نیز با مادر همسرتان داشته باشید؛ زیرا ارتباط یک مهارت اجتماعی است و شما این مهارت را دارید!

شناخت واقعی مادر شوهر💚

گر چه شناخت به نظر ساده میرسد اما ظرافت هایی دارد که باید به آن توجه کرد. سعی کنید که خصوصیات اخلاقی او را بهتر بشناسید و با نقاط ضعف و قوت او آشنا شوید. باید بدانید که مادر شوهر در درجه اول یک خانم است بنابراین او نیز مثل شما زمانی خود عروس بوده و مادر شوهر داشته. پس سعی نکنید که به قول عامه عروس بازی در آورید و او را دور بزنید چون او این مراحل را گذرانده و وارد است!!!

الکس بازدید : 48 یکشنبه 22 مرداد 1396 نظرات (0)

تعارف که آقا -خانم  نداریم!!!
ما معمولاً چیزهایی را که همسرمان از ما دریغ کرده است به خوبی به یاد می‌آوریم!
اما آیا تا به حال فکر کرده‌ایم همسرمان چه چیزهایی به ما داده است و ما به خاطرش قدردانی نکرده‌ایم؟

شاید بگویید وظیفه‌اش بوده شاید بگویید:
«زنم است و وظیفه‌اش است که خانه را مرتب کند»!
«شوهرم است و وظیفه اش است که خرجی خانه را بدهد»!
 یا
«تولدم بوده و وظیفه اش بوده برایم کادو بخرد»!

حتی اگر همه چیزهایی که شما می‌گویید درست باشد که البته نیست،
باز هم قدرشناسی رابطه شما با همسرتان را بهتر می کند،
سلامت روان خودتان را بالا می برد و اصلا نگاه‌تان به زندگی اجتماعی را عوض می کند.
پس می ارزد که تکنیک هایش را یاد بگیرید.

 ☘️چهار فایده تشکر از همسر در رابطه زناشویی:
«یک تشکر خشک و خالی به چه دردی می خورد»،
«هر کس باید وظیفه خودش را انجام دهد و نباید از دیگران توقع قدردانی داشته باشد»
و....
این جمله‌های نادرست متاسفانه آن قدر فراگیرند که خیلی از ما باورشان کرده‌ایم.
اما روان‌شناس‌ها می‌گویند:
قدرشناسی دست کم روی این چهار فاکتور تاثیر می‌گذارد:

🍃رابطه جنسی با همسرتان را مثبت می‌کند:
کسانی با شما بیشتر ارتباط برقرار می کنند که بدانند شما علاوه بر این که بدی هایشان را می شمارید،
لطف هایشان را هم همیشه به یاد دارید.
حالا این آدم چه پدرتان باشد،چه مادرتان، چه همسرتان، چه کارفرمایتان، چه استاد دانشگاه تان، چه همکارتان و چه دوست‌تان،
از آدم قدرشناس بیشتر خوشش می‌آید.
به همین خاطر است که روان شناس‌ها می‌گویند قدرشناسی روابط ما با دیگران را مثبت می‌کند،
به خصوص وقتی این فرد همسرتان باشد یعنی کسی که می‌خواهید یک عمر با او زندگی کنید.
اصلاً بخش زیادی از رضایت زندگی به همین رابطه مثبت برمی‌گردد.

🍃ازدواج رضایت از زندگی را بالا می برد:
آدم‌های قدرشناس‌تر آدم‌های راضی‌تری هستند.
از زندگی خودشان بیشتر لذت می برند و خوبی های همسر را بیشتر می بینند و درک می کنند.
این رضایت از زندگی خودش کم چیزی نیست.
اصلا یک جورهایی رضایت از زندگی خود خوشبختی است.

🍃افسردگی را کم می کند:
قدرشناسی افسردگی را کم می‌کند.
می دانید چرا؟
راستش را بخواهید افسردگی از یک نوع خودخواهی خیلی عمیق اما خیلی پنهان سرچشمه می‌گیرد.
تا وقتی که ما در مقام گیرنده مطلق باشیم
و توقع داشته باشیم همه چیز و از جمله محبت را دو دستی به ما تقدیم کنند،
معلوم است که افسرده می‌شویم.
چون که ذاتاً دنیا این جور جایی نیست که مفتی مفتی و بدون تعامل تو را به چیزی برساند.
آدم‌های قدرشناس به این دلیل افسرده نمی‌شوند که این حس قدردانی با آن حس پنهان خودخواهی مقابله می‌کند.


🍃خشم و حسادت را کمرنگ می‌کند:
هم خشم و هم حسادت به گونه‌ای از ناکامی سرچشمه می‌گیرد.
خشم به این خاطر شکل می‌گیرد که ما برای رسیدن به هدف‌مان با مانع روبه رو شده‌ایم
و حسادت هم به این خاطر که ما دلمان می‌خواسته است
در جایگاه یک نفر دیگر باشیم اما الان نیستیم.
اما حس قدردانی به معنای رضایت حداقل از جنبه های مثبت وضعیت فعلی است.
یعنی دقیقاً بر خلاف حس هایی که به خشم و حسادت دامن می زند.
قدرشناسی را بیاموزیم
برای این که یک نفر،
آدم قدرشناسی شود هیچ وقت دیر نیست.
قدرشناسی یک مهارت است که می شود همیشه آن را آموخت و تجربه کرد.

الکس بازدید : 30 یکشنبه 22 مرداد 1396 نظرات (0)

دوست داشتن در رابطه زناشویی را باید دید از چه نوع دوست داشتنی است!
آیا مانند عشق و عاشقی شیر است که آهو دوست دارد؟!
یا گربه که موش دوست دارد؟!

باید دید وقتی کسی می‌گوید "دوستت دارم" آیا معنی‌اش این است که، می‌خواهد ما را خرج خودش کند و ما را بخورد و ما را به مصرف خودش برساند؟!!

 یا "دوستت دارم" 💗به این معنی است که:
«تو دوست من هستی و عشق خاطرت، پیش من، عزیز است و اگر کاری داشتی، برایت انجام می‌دهم اگر بیمار شدی تا صبح برای تو بیدار می‌مانم.»

الکس بازدید : 41 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

در روانشناسی کودک : هر کودکی دوست دارد والدین خوبی داشته باشد که بدین معنی نیست که آنها والدینی میخواهند که سعی کنند مطابق آخرین سبک‌های روز زندگی کنند.

درضمن برخلاف بعضی از آموزشهای رایج، والدین کودک خوب بودن به این معنی نیست که آن قدر مقابل فرزندمان کوتاه بیاییم که آنها هرکاری دوست دارند بکنند.

آنچه فرزندان ما نیاز دارند والدینی است که خونسردی خود را حفظ کنند، به ویژه زمانی که اوضاع حسابی به هم می‌ریزد.

کودکان میخواهند والدین کمتر به هم ریخته و بیشتر متعادل و خویشتن‌دار باشند. 

نکته را بیاد داشته باشید تا از موبگرام و تللگرام کمتر استفاده کنند

الکس بازدید : 39 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

زوج های خوشبخت در زندگی زناشویی و زندگی مشترک چه کار می کنند؟
علاوه بر پیش‌بینی طلاق، جان گاتمن می‌گوید که می‌توان خوشبختی و بهبود روابط زوجین را در طول سالیان بعدی نیز پیش بینی کرد.

 گاتمن در پژوهش‌هایش دریافته است که اگر هر زوج در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند روابط شان بهتر خواهد شد. کاری که زوج‌های خوشبخت می‌کنند را به شما توصیه می‌کنیم که عبارتند از:

 - خداحافظی: این وابستگی زوج‌ها هر روز قبل از خداحافظی، درباره کارهایی که قرار است در آن روز بکنند سوالاتی از همدیگر می‌کنند (۲ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، جمعاً ۱۰ دقیقه).

 - تجدید دیدارها: این زوج‌ها در پایان هر روز کاری یک گفتگوی آرام و بی استرس با هم دارند.
در این فرصت آن‌ها می‌توانند روابط خود را عمیق‌تر سازند و از خستگی و دلمشغولی‌های هم آگاه شوند (۲۰ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در هفته).

 - محبت: این زوج‌ها محبت خود را از طریق رفتارهایی همچون لمس کردن هم، روابط عاشقانه جنسی و  رابطه جنسی بخشش در مواقع مناسب ابراز می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۷ روز در هفته و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).

- قرار هفتگی: این زوج‌ها یک قرار هفتگی دو نفره در فضایی خلوت و آرامش بخش برای تازه کردن عشق خود دارند (۲ ساعت در هفته).

- تحسین هم و قدردانی: این زوج‌ها هر روز حداقل ۵ بار قدردانی و محبت صادقانه‌ای بین خود رد و بدل می‌کنند (۵ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، و جمعاً ۳۵ دقیقه در هفته).

با توجه به کارهایی که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند می‌بینیم که انجام این کارها زیاد زمان‌بر نیست. اما همین کارهای به ظاهر ساده می‌تواند روابط زناشویی زوجین را به طرز شگفت انگیزی بهتر کند.

الکس بازدید : 26 سه شنبه 17 مرداد 1396 نظرات (0)

انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته بر حسب علاقه و استعداد

کنکور و انتخاب رشته کنکور مسئله ایست که همه ساله باعث به وجود آمدن :

استرس و تنش و اضطراب در بیش از یک میلیون داوطلب

و چند میلیون از افراد خانواده و آشنایان این داوطلبان می شود.

خوشبختانه قرار است که از سال ۱۳۹۰ کنکوری به شکل امروز نداشته باشیم

و گزینش ها بر حسب معدل داوطلبان طی سالهای دبیرستان صورت گیرد.

استرس کنکور برای برخی افراد به قدری است که شب کنکور را با فشار زیادی تحمل می کنند و گاه اصلا به خواب نمیروند تا موعد کنکور فرا برسد. و افسردگی می گیرند

شب کنکور شبی است که داوطلب به خواب کافی احتیاج دارد تا به آرامش دست پیدا کند و مطالب خوانده شده را در ذهن خود تحکیم کند.

 

پس از جلسه کنکور، کسانی که با رتبه های قابل قبول مجاز به انتخاب رشته می شوند حس بسیار خوبی دارند، و آرامش بازهم آرامش

چرا که بار سنگین درس خواندنهای متوالی و فشار کنکور تا حدودی از روی دوششان برداشته شده است.

اگر فردی را با رتبه خوب در کنکور ملاحظه کرده باشید حرف من را تصدیق می کنید

و می بینید که چنان این گونه افراد خوشحالند که گویی دنیا را به آنها داده اند.”ان مع العسر یسرا”

روانشناسی آنلاین

اما در این بین هستند افرادی که علی رغم تلاش زیاد و کوشش فراوان، رتبه های خوبی کسب نکرده اند.انگار درست آب سردی بر پیکر آنها ریخته شده و باید از نو برای کنکور سال بعد یا برای کاری دیگر برنامه ریزی کنند و مسلما فشاری که بر آنها وارد می شود چند برابر خواهد شد.

حرف مردم و فکر داوطلبان که به این حرفها می افتد، خود منشا فشارهای بیشتری است.بسیار خرسندیم که انشاالله از سال ۱۳۹۰ کنکور با همه ی فشارها و استرسهایش حذف خواهد شد.

 

اما بحث انتخاب رشته بحثی بسیار مهم و حیاتی برای داوطلبانی است که مجاز به انتخاب رشته شده اند و با رتبه های قابل قبول، قصد حضور در دانشگاه را دارند.مسلما دوستان و آشنایان و خانواده داوطلبان پس از دیدن رتبه فرد، پیشنهاداتی به او می دهند و قصد کمک به او را دارند.اما گاه متاسفانه خواسته یا ناخواسته افرادی که دور و بر فرد هستند باعث انتخاب های نادرست برای فرد و عواقب بد بعدی آن می شوند.

 
 
 

کنکور

 

 
 
 

فردی که مثلا در رشته ریاضی رتبه ۵۰ آورده و مثلا به رشته های مهندسی علاقه ای ندارد به احتمال زیاد مورد سرزنش اطرافیان قرار می گیرد.اطرافیان او احتمالا چنین جمله ای را بیان می کنند:”این همه وقت درس خواندی و رتبه به این خوبی آوردی که بری رشته … بخوانی”

 

برخی از داوطلبان در انتخاب رشته کنکور به ناچار تن به خواسته اطرافیان می دهند

و بدون میل و رغبت به خواندن رشته ای مبادرت می ورزند که به آن علاقه ای ندارند.

در کمال تعجب خانواده ها میبینند که فرزندشان که تا پیش از رفتن به دانشگاه جزو نفرات برتر کلاسشان بوده،

اکنون افت تحصیلی شدیدی پیدا کرده و حتی گاه به انحراف هم کشیده می شود.

یا پس از چند ترم از رشته خود زده شده و فکر ترک تحصیل یا تغییر رشته به ذهنش می رسد.چرا؟

 
 

چون دیگران نگذاشته اند که او رشته مورد علاقه اش را انتخاب کند و راهی را که دوست دارد بپیماید.

چون برای انتخاب او ارزشی قائل نشده اند و فقط منافع خود را مدنظر قرار داده اند.

 
 

چه بسیارند افرادی که با این انتخابهای غلط اکنون چاره ای جز تسلیم و رضا ندارند و راه بازگشتشان بسیار سخت است.

توصیه ما به داوطلبان کنکور و خانواده های محترمشان این است که

حتی الامکان انتخاب ها را برحسب علاقه و استعداد داوطلب انجام دهند.

 

ممکن است داوطلبی به رشته ای علاقه مند باشد اما توانایی لازم برای موفقیت در این رشته را نداشته باشد.

مسئله استعداد و توانایی هم مسئله بسیار مهمی است.

امروزه دیگر به راحتی نمی توان گفت که کدام رشته از رشته های دیگر برتر و بالاتر است.

 
 
 

کنکور

 

 

با افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور و با افزایش تعداد افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند،

به راحتی نمی توان پیش بینی کرد که کسی که لیسانس فلان رشته را بگیر حتما سر کار است.

 
 

کسانی که برای تحصیل به دانشگاه ها میروند باید به فکر ادامه تحصیل باشند اگر می خواهند کار پیدا کنند.

پس چه بهتر است که ما اجازه دهیم داوطلبان بر حسب علایقشان انتخاب کنند تا بر حسب تحمیل خواسته دیگران.

 

وقتی فرد به رشته ای علاقه دارد، برای ادامه تحصیل در آن رشته هم برنامه ریزی می کند و انگیزه دارد.

اما وقتی رشته ای را به او تحمیل می کنند فرد دوره کارشناسی یا کاردانی خود را هم با بی میلی به پایان میرساند و ممکن است به احساس پوچی برسد.

 
 
 

کنکور

 

 

والدین محترم، برای انتخاب فرزندان خود ارزش قائل باشید

و به نظر آنها احترام بگذارید تا خود مسیر زندگی خود را رقم بزنند.

الکس بازدید : 50 سه شنبه 17 مرداد 1396 نظرات (0)

موبگرام و تلگرام

آیا از خطرات موبگرام و تلگرام اطلاع دارید

 

پویان افضلی: با رشد سریع ابزارهای گفتگو و ارتباط اینترنتی در فضای مجازی، دریچه جدیدی برای ارتباط میان افراد در سطح دنیا به وجود آمد.

یکی از این ابزارهای گفتگوی اینترنتی و اشتراک گذاری، پیام رسان تلگرام بود که امکانات خوبی را برای برقراری ارتباط میان افراد در فضای مجازی فراهم کرده است.

در این مطلب قصد نداریم از مزایای خوب این برنامه بگوییم بلکه درصددیم از مخاطرات آن صحبت کنیم که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است.

اولین چیزی که باید در مورد این برنامه بدانیم لایه باز بودن آن است، به این معنی که می توان برای آن استیکرهای شخصی ساخت و به برنامه اضافه کرد یا حتی ربات های متعدد ساخت.

باید گفت این دو ویژگی به طور پیش فرض خوب و مفید است اما مشکل از زمانی آغاز شد که برخی از کاربران پا را فراتر نهاده و استفاده های منفی و سوء از این برنامه  موبگرام را شروع کردند، مانند ساخت استیکرهای توهین آمیز و غیراخلاقی، ساخت ربات های غیراخلاقی و … که همین دو نکته موجب آزار بسیاری از کاربران شد که حتی تلگرام را تا مرز فیلتر شدن در کشور پیش برد.

اینکه چرا برخی از کاربران از لایه باز بودن این برنامه سوءاستفاده کردند، بحثی جدا و مفصل است که ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد اما نکته اینجا است که ابزارهای هک موبگرام و تلگرام نیز شیوع پیدا کرد که موجب نگرانی کاربران شده است.

خطرات تلگرام

در حالت عادی ابتدا یک کد به همراه شخص ارسال شده که با وارد کردن آن کد، کاربر قادر به استفاده از آن خواهد بود. حال اگر به هر دلیلی این کد در آن لحظه به دست شخص دیگری بیفتد، می تواند وارد برنامه شود. تلگرام قابلیت مفیدی در خود جای داده است که می توان دستگاه هایی که اکانت موبگرام و تلگرام کاربر روی آن در حال اجرا است مشاهده کرد؛ برای این کار:

۱- ابتدا وارد منوی تلگرام شده و سپس گزینه Setting را لمس کنید.

۲- در مرحله بعدی گزینه Privacy and security را یافته و سپس لمس کنید.

۳- اکنون در قسمت Active Sessions می توانید تمامی اطلاعات دستگاه هایی که به حساب شما متصل هستند مشاهده کنید.

۵- برای خارج کردن دستگاه های دیگر کافی است گزینه Terminate All Other Sessions را لمس کنید.

۶- در پنجره باز شده روی OK ضربه بزنید.

برای iOS نیز می توانید این مراحل را طی کنید:

۱- ابتدا به Settings تلگرام مراجعه کنید.

۲- گزینه Chat Settings را لمس کنید.

۳- Terminate All Other Sessions را لمس کنید.

۴- در پنجره باز شده روی OK ضربه بزنید.

خطرات تلگرام

اعتبارسنجی دو مرحله ای در روانشناسی

اعتبارسنجی دو مرحله ای یا Two-Step Vrerification به شما اجازه می دهد

برای حساب تلگرام خود یک رمز عبور تعیین کنید.

این رمز عبور در هنگام ورود به حساب در دستگاه های جدید به علاوه

کد اعتبارسنجی که برای شما به وسیله پیامک ارسال می شود مورد نیاز خواهد بود.

پیش از فعال سازی اعتبارسنجی دو مرحله ای دقت داشته باشید که

اگر این رمز عبور را فراموش کنید دیگر قادر نخواهید بود

از دستگاه های جدید وارد حساب خود شوید،

بنابراین توصیه می کنیم حتما یک ایمیل (رایانه) بازیابی (recovery e-mail)

یا یک راهنمای اشاره به رمز عبور (Password hint) برای مواقعی که رمز عبور یادتان رفته تعیین کنید.

برای این کار، در برنامه موبگرام مراحل زیر را انجام دهید:

۱- وارد منوی تنظیمات (Setting) تلگرام شوید.

۲- وارد قسمت حریم خصوصی و امنیت (Privacy and security) شوید.

۳- گزینه Two Step Verification را انتخاب کنید.

۴- در این قسمت اگر از قبل این امکان فعال نشده باشد با گزینه Set Additional Password مواجه خواهید شد.

۱- با انتخاب گزینه Set Additional Password در صفحه بعد باید یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای مشاوره آنلاین قبل از این کار نوشته قبلی توتیف در مورد رمزهای عبور را مطالعه کنید.

۲- در صفحه بعد باید یک عبارت اشاره برای رمز عبور که با دیدن آن رمز عبور یادتان بیاید مشخص کنید.

این ویژگی برای زمان هایی کاربرد دارد که شما رمز عبور خود را فراموش کرده اید.

باید در انتخاب این عبارت دقت کافی داشته باشید و کلمه یا کلماتی را انتخاب کنید که با دیدن آنها به یاد رمز عبورتان بیفتید.

برای مثال اگر رمز عبور خود را عبارت RedFlower انتخاب کرده اید برای راهنمایی از عبارت گل انار استفاده کنید.

۳- در قسمت بعد باید یک آدرس ایمیل یا همان رایانامه برای بازیابی رمز عبور تعیین کنید

که می توانید از آن صرف نظر (Skip) کنید. ما این کار را پیشنهاد نمی کنیم.

یک آدرس ایمیل معتبر را برای مواقعی که رمز عبور یادتان رفته مشخص کنید

تا بتوانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

همانطور که در ابتدای متن هم گفته شد، اگر رمز خود را فراموش کنید،

دیگر امکان ورود به حساب تان در دستگاه های جدید از هیچ راهی میسر نخواهد بود.

خطرات تلگرام

۴- در صفحه Two-Step Verification اگر این ویژگی از قبل فعال شده باشد، گزینه های زیر مشاهده می شوند:

۱- Change Password: برای تعیین یا تغییر رمز عبور.

۲- Turn Password off: برای غیرفعال کردن ویژگی اعتبارسنجی دو مرحله ای

۳- Set Recovery Email: برای تعیین یک رایانه (ایمیل) به عنوان ایمیل بازیابی و پشتیبان

منبع :http://nadia2020.blogr.ir/

الکس بازدید : 28 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

دکترهای زیادی داروهای ضدافسردگی تجویز می‌کنند که با بالا بردن سروتونین شیمیایی (که شادی‌آور است) در مغز عمل می‌کند. بااینکه این خیلی خوب است و برای کسانیکه داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند فایده‌بخش می‌باشد، اما عارضه‌جانبی که با خود همراه دارد این است که وقتی میزان سروتونین بالاست، مغز با کاهش دوپامین جبران می‌کند–و دوپامین برای تحریک و جاذبه رابطه جنسی و همچنین ارگاسم زن  لازم است.

برای خانم‌های #متاهل، انتخاب بین داروهای ضدافسردگی یا زندگی زناشویی عشقی‌شان، انتخاب سختی می‌تواند باشد. از یک طرف، داروهای تقویت‌کننده روحیه واقعاً جانشان را نجات می‌دهد؛ از طرف دیگر، خجالت، احساس گناه و تنهایی که با کاهش میل‌ جنسی برایشان به همراه دارد، به روابطشان آسیب زده و افسردگی‌شان را حتی بیشتر از قبل می‌کند.

درمورد خانم‌های #مجرد چطور؟

استفاده از داروهای ضدافسردگی تاحدی می‌تواند بر میل جنسی آنها اثر بگذارد که از شروع هر رابطه‌ای فرار خواهند کرد زیرا این موادشیمیایی تمان احساسات آنها نابود می‌کند. به طور خلاصه، اگر میل جنسی‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد، کل زندگی عشقی‌تان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

الکس بازدید : 30 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیبهای جسمانی آن از منظر پزشکی :


هیچ پزشکی در زندگی زناشویی چنین رابطه ای ا توصیه نمیکند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده .
در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار بسیار آسیب پذیر و حساس میباشند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد ( ANAL) شود سریعا واکنش نشان میدهند من اینجا مکانیزمی از عملکرد داخلی بدن رو برای شما شرح میدم تا بهتر متوجه بشوید :

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter که یکی از انها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن میباشد و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود , از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده , عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند

🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫

در مهارت های زندگی زمانی که شما احساس میکنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی 2 باز شده که خب همانطور که گفته شد غیر ارادیست اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادیست و دست شما میباشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به WC دارید و خودتون رو نگه میدارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتون باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام میشه . حالا همه این مسائل را مطرح کردم که به اینجا برسیم که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث میشه که درچه خروجی مقعد یا همون آنال به درستی کار خودش رو انجام نده یعنی از قدرت ارادی خارج میشه پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست میدهید در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از درچه مقعد خارج میشود در اینصورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که خب مسلما این برای هیچ آدمی خوشایند نیست.

الکس بازدید : 29 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

تقسیم وظایف بین زوجین


در گام اول توصیه می کنم برای آموزش همسرداری که برای انجام مسئولیت های مربوط به خانواده خصوصاً فرزندپروری با همسرتان تقسیم وظایف داشته باشید. به نظر همسرداری هم برای انجام وظایف  #همسری و مادری به اندازه کافی به پختگی نرسیده است، پس لزوم همکاری شما با ایشان بیشتر مشاهده می شود. برای انجام کارهای  مربوط به فرزندتان اعم از تهیه غذای مناسب، رسیدگی به تغذیه مناسب، تفریحات، بازی، تربیت توالت، رسیدگی به سلامت عمومی وی و ... یک لیست تهیه کنید و به طور دقیق مشخص کنید که شما و همسرتان هر کدام چه کارهایی باید انجام دهید. البته برای موفقیت بیشتر در این زمینه حتماً از یک فرد مسئول و با تجربه در زمینه فرزندپروری در خانواده  کمک جدی بگیرید.

الکس بازدید : 87 شنبه 14 مرداد 1396 نظرات (0)

چه وقتهایی #س ک س نکنیم؟



نزدیکی # رابطه جنسی طبیعی همسران باعث سرحال شدن، احساس سبکی، رفع وسواس و اندیشه بد می‌شود، همچنین عدم نزدیکی جنسی موجب تپش قلب، تب، سرگیجه، احساس سنگینی در بدن می‌شود.
.
رابطه جنسی در این مواقع مناسب نیست :
√ نزدیکی جنسی بعد از #ورزش، پس از #حمام، پس از فعالیت #سنگین مناسب نیست.
√ نزدیکی جنسی هنگام #گرسنگی و بعد از غذا خوردن و مصرف نوشیدنی مناسب نیست.
√ نزدیکی جنسی پس از #شادی زیاد یا #غم زیاد نیز مناسب نیست.
.
علائمی که نشان می‌دهد نزدیکی جنسی زیان آور است:
- احساس لرز و سرما یا #لرزش بدن هنگام نزدیکی جنسی
- احساس نوعی #درد و رنج در اندام‌های بدن
اگر چنین علائمی در خود احساس کردید بهتر است که یک هفته از نزدیکی بپرهیزید و غذاهای مفید و با کیفیت مصرف کنید و در صورت تداوم  در زندگی زناشویی و با پزشک مشورت کنید.

همچنین از نظر طب سنتی افراد گرم مزاج از نزدیکی جنسی سود بیشتری می‌برند. ضعف جنسی بیش از اندازه موجب ضعف و غلبه سردی در بدن می‌شود و بهتر است افراد سرد مزاج سکسی  بیشتر از یک بار در هفته نزدیکی جنسی نداشته باشند.
نزدیکی با شکم پر موجب ضعف معده خواهد شد و بهتر است که 2 تا 3 ساعت بعد از غذا باشد.

الکس بازدید : 31 شنبه 14 مرداد 1396 نظرات (0)

آیا او مانع #کار کردن شما است؟

اگر با وجود علاقه در زندگی زناشویی، امکان و فرصت کار کردن شریک زندگی به شما اجازه کار کردن نمی‌دهد به این معناست که شما در معرض نوعی #خشونت خانگی قرار دارید. کسی نمی‌تواند برای دیگری تصمیم بگیرد که کار بکند یا نکند. هیچ کس جز خود شما نمی‌تواند صلاحیت کار کردن را تشخیص بدهد و همه چیز بستگی به خودتان دارد که آیا تمایلی به کار کردن دارید یا نه. این حق طبیعی هر انسانی است که با توجه به #مهارت‌های زندگی، توانایی‌ها و تلاش‌هایی که کرده‌است به دنبال کار دلخواه خودش برود و کسی نباید این حق را سلب کند.

👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸

یکی از دلایلی که معمولا باعث می‌شود #شریک زندگیتان برای کار کردن یا نکردن شما تصمیم بگیرد و حد و مرز تعیین کند این است که به این شیوه می‌تواند کنترل مالی شما را به عهده بگیرد. معمولا این افراد بهانه‌های #دلپذیری مثل اینکه من همه مسئولیت را به عهده می‌گیرم، دوست ندارم تو با کارکردن خسته بشوی و یا من روی تو غیرت و تعصب دارم مانعی جدی برای کار کردن ایجاد می‌کنند. در یک رابطه صمیمی کارکردن شریک زندگی نباید و نمی‌تواند باعث نگرانی، خشم و ناراحتی کسی بشود. شاید فرهنگ و باورهای فردی نیز در این زمینه دخیل باشند. مثلا شوهری که کارکردن زن در یک محیط سالم را زشت و ناپسند می‌داند و آن را به حساب غیرت می‌گذارد نیز به همین اندازه و چه بسا بیشتر نوعی اعمال خشونت می‌کند. مهم نیست که او اسم این کار را دوست داشتن و علاقه زیاد می‌نامد معنای این رفتار چیزی جز کنترل رابطه نیست. رابطه‌ای که یک نفر همه چیز را تعیین کند و دیگری مطیع و فرمانبردار باشد بدون شک رابطه سالمی نیست هر چند که سال‌های سال هم دوام داشته باشد.‏

الکس بازدید : 86 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (0)

آرامش بازهم آرامش

اولین قدم برای موفقیت در زندگی زناشویی و آموزش همسرداری هر مناظره ای حفظ آرامش است. شما قرار است  ایده و فکری را توضیح دهید، از آن دفاع کنید و در بهترین شرایط ، نظر مخالف را که خیلی محترمانه بیان می شود بشنوید گاهی چندان هم محترمانه بیان نخواهد شد. در هر صورت شما باید بتوانید در کمال آرامش نظرات دیگران را هم شنیده ، درست بررسی کنید و جواب مناسبی برای آن بگویید. گاهی شما در مناظره با فرزند نوجوان تان هستید ، گاهی در مقابل همسری که می دانید زود عصبانی می شود و حتی در یک بحث دانشگاهی که طرف مقابل را چندان نمی شناسید اما از شواهد و عکس العمل هایش متوجه می شوید که مضطرب یا عصبانی است .در هرصورت شما نیاز دارید که آرامش تان را حفظ کنید.این کار دو فایده دارد . سلامتی تان به خطر نمی افتد و احتمال آنکه به نتیجه ی دلخواه تان برسید در صورتیکه با آرامش صحبت کنید ، بیشتر خواهد بود.

اشراف کامل رابطه جنسی به موضوع

وقتی قرار است در مورد موضوعی خاص با فرد یا افرادی وارد مناظره شوید ، باید در مورد ان اطلاعات کاملی جمع آوری کنید و نقطه ی ابهامی برای خودتان باقی نماند. با توجه به اهمیت مناظره تان زمان متفاوتی را برای جمع آوری اطلاعات و گفتگو با افراد آگاه در نظر بگیرید. اگر مناظره شما بر سر یک موضوع خانوادگی و در یک جمع فامیلی است که اصولا بدون اگاهی قبلی اتفاق می افتد ، دیگر فرصتی برای جمع آوری اطلاعات نیست و بهتراست به آن مقدار از دانسته های تان اکتفا کنید که مطمین هستید درست است . اما اگر در یک مناظره ی علمی یا اجتماعی و سیاسی شرکت می کنید ، از مدتها قبل باتوجه به میزان آگاهی خودتان و اهمیت جمع و نتیجه برای شما باید به افزایش آگاهی تان توجه کنید.در مناظره با فرزندان تان بهتر است آنها و اطلاعاتشان را دست کم نگیرید.اگر فرزند شما می خواهد به رشته ی هنر برود و شما اعتقاد دارید ریاضی بخواند بهتر است ، یکی از مهم ترین مناظره های زندگی تان را پیش رو دارید که نتبجه اش می تواند آینده ی فرزندتان را تغییر دهد.

روی خط منطق

در طول مناظره فراموش نکنید که باید منطقی و با استدلال حرف تان را بیان کنید. شما نیاز دارید تا صحت آن چیزی را که بیان می کنید ، ثابت کنید و در این راه کمک گرفتن از آمار و مستندات می تواند به شما کمک کند. حتی در مناظره های خانوادگی هم این اصل به شما کمک خواهد کرد. برای مثال عقیده دارید فرزندتان به مدرسه ی دولتی نزدیک خانه برود بهتر است تا مدرسه  ویژه ی دور تر .برای اینکه همسرتان این موضوع را قبول کند به چیزی بیشتر از اینکه: من فکر می کنم این مدرسه بهتر است،نیازخواهید داشت. چیزی مثل آمار قبولی مدرسه ی نزدیک،مشاهدی امکانات کمک آموزشی آنجا و بیان آن برای همسرتان  و مانور دادن بر روی اینکه فرزندتان با خستگی کمتری به خانه می رسد و می تواند وقت بیشتری برای یادگیری زبان و ورزش در بعد از ظهر هایش داشته باشد. شما نمی توانید همسرتان را متقاعد کنید که مدرسه نزدیک خانه بهتر است مگر اینکه با منطق گفتگو کنید. این هنر شماست که داده های لازم را برای بحث منطقی با طرف مقابل تان جمع آوری کنید و در طول بحث حتی وقتی به نفع شما پیش نمی رود ، بازهم از خط منطق خارج نشوید .

پیش رفتن به اندازه همرازها

درست است که در هر نوع از مناظره شما می خواهید پیروز و موفق شوید اما گاهی طرف مقابل تان را به اشتباه انتخاب می کنید. بحثی را در یک جمع دوستانه یا فامیلی باز می کنید و پیش می روید در حالیکه از ظرفیت پذیرش و حتی میزان آگاهی افراد آن جمع بی خبرید. در هر صورت شما باید خط قرمزی برای خودتان در نظر بگیرید: به اندازه ی قدرت فهم و تحمل طرف مقابل با وی بحث و گفتگو کنید. اگر خیلی اصرار داشته باشید به نتیجه برسید در حالیکه جمع موجود و یا فرد مقابل شما توانایی درک و ادامه را نداشته باشد ، نتیجه ی عکس خواهید گرفت. در رابطه با همسرتان هم وقتی او خسته است ویا بر روی موضوعی حساسیت دارد ،نباید وارد مناظره شوید و بحث را طولانی کنید. فرزند شما هم در همین قاعده می گنجد. ظرفیت طرف مقابل در مناظره بسیار مهم است. خانواده عرصه سیاسی نیست و تمام مناظره هایش زنده خواهد بود پس شرایط خاص خود را می طلبد.

مناظره ی بیهوده ، ممنوع

مراقب باشید زمانی وارد یک مناظره شوید که بدانید هر دو طرف علاقه مند هستید به نتیجه ای منطقی و درست از عشق  برسید. اگر می بینید طرف مقابل تان هیچ گرایشی به دانستن حقیقت و نتیجه گیری درست ، ندارد ، بهتراست همان ابتدا میدان را خالی کنید چون اعصاب و آرامش تان را از سر راه نیاورده اید. این موضوع در جمع های دوستانه و خانوادگی بیشتر صدق می کند.در یک مناظره ی دانشگاهی کمتر کسی فقط می خواهد حرف خودش را بگوید و برود و به حرف طرف مقابل اصلا توجهی نکند اما گاهی بین همسران اختلاف نظری پیش میاید و باهم مناظره می کنند اما نه برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب  .

الکس بازدید : 27 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (0)

همسرانه

یکی از دلایل ثبات ازدواج ها این است که زن و شوهر لبه برنده جروبحث ها رادر زندگی زناشویی کنار می زنند و به پیام های مثبت و #صلح_جویانه آنها توجه می کنند.

آنها بجای توجه به زخم زبانهای یکدیگر به مکانیسم اصلاحی پاسخ می دهند.

در  ازدواج های بی ثبات، زن وشوهر در مورد اشکالات صحبت نمی کنند بلکه بیشتر به پیام های منفی کدیگر توجه می کنند.حتی در رابطه جنسی منفی بودن آنها مانع اصلاح تعاملاتشان می شود.

همانند ماشینی که در گل فرو رفته باشد. هرچه گاز می دهند باز هم ماشین از جای خودش تکان نمی خورد.

آموزش همسرداری رو با ما یاد بگیرید

الکس بازدید : 40 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (0)

ازدواج با مردی که مرزھای اخلاق را می شکند؟!

نه تنھا مشاوران و متخصصان مذھبی که مشاوران خانواده ھم به شما توصیه می کنند از مردی که خواھان  رابطه جنسی قبل از ازدواج است فاصله بگیرید. چنین خواسته ھایی اگر در روزھای اول آشنایی مطرح شوند، معنی دار تر و #خطرسازتر است.

👈مردی که قبل از شناخت روان شما به فکر آشنایی با جسم تان است، به شما به عنوان ھمسر آینده اش نگاه نمی کند. و در زندگی زناشویی مشکل خواهید داشت

الکس بازدید : 35 چهارشنبه 11 مرداد 1396 نظرات (0)

زندگی موفق

⚜️اگر دوست دارید زندگی زناشویی تان دقيقا موفق باشد، باید ھردوی شما برای آن تلاش کنيد و در این راه تمام افکار و انرژی خود را برای ساختن زندگی تان بگذارید تا حس اعتماد و پایداری وارد زندگی تان شود.

⚜️اگر امکانش را دارید، سر کار بروید و یا در کلاس ھای آموزشی همسرداری برای افزایش معلومات خود شرکت کنيد.

⚜️فکر نکنيد که چون ی زوج در رابطه زناشویی ھستيد دیگر باید از ھمه چيز دست بکشيد، فراموش نکنيد زندگی شما اگر ارتباط خود را با دوستان قدیمی تان حفظ کنيد، قطعا جالب تر خواھد شد.

⚜️ھمين ارتباط ھا موجب می شود وقتی که با شوھر خود سر سفره ناھار می نشينيد، حرف ھای بيشتری برای گفتن داشته باشيد ؛

⚜️ھر کسی قبل از ازدواج برای خودش دنيایی دارد که ممکن است کاملا با دنيای ھمسرش متفاوت باشد و یا ھمسرش با دنيای او بيگانه باشد.

⚜️بھتر است برای جذاب تر کردن زندگی تان تمام گذشته ھای خود و آدم ھایی را که با آنھا در ارتباط بوده اید، با یکدیگر در ميان بگذارید. حتی اگر ھر دوی شما به تنھایی آدم ھای مستقل و موفقی بودید فراموش نکنيد که باید یکدیگر را حمایت و خوشحال کنيد و به عنوان عاملی برای داشتن زندگی بھتر در کنار ھمسرتان تلاش کنيد.

⚜️شاید احمقانه به نظر برسد اما خيلی از افراد بسيار راحت فراموش می کنند که چه چيزی روز اول آنھا را به یکدیگر علاقه مند کرد.

الکس بازدید : 33 چهارشنبه 11 مرداد 1396 نظرات (0)

هنگام دعوای زناشویی صدايتان را بلند نكنيد❗️

⚜️بلند صحبت کردن در زندگی زناشویی بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید و عجز و ناتوانی شما را در استدلال معقولانه نشان می دهد و دیگر این که می خواهید حرف خود را با توسل به زور و خشونت به کرسی بنشانید.

⚜️همچنین بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان می شود، البته توجه منفی.

 💐خونسردی و افسردگی خود را حفظ کنید و کنترل خود را از دست ندهید، چون زمانی که کنترل خود را از دست می دهید و از کوره در می روید به همه نشان می دهید قادر به کنترل احساسات و هیجانات خود نیستید.

عشق یک طرفه چیست و با عشق یک طرفه چه کار ی میتوانیم بکنیم

الکس بازدید : 30 چهارشنبه 11 مرداد 1396 نظرات (0)

 9 توصيه برای رسيدن به آموزش همسرداری
ازعبارات داوری كننده ، انتقاد آميز و باردار اجتناب كنيد.
⚜️از برچسب زدن ھای تعميم آميز اجتناب نمایيد.
⚜️از مخابره پيام ھای با فاعل » تو« خودداری نمایيد.

⚜️به سابقه و به گذشته ھا كاری نداشته باشيد.
 ⚜️مقایسه منفی نكنيد.
 ⚜️تھدید نكنيد.

 ⚜️احساسات خود را بيان كنيد.
 ⚜️از پيام ھای كامل و جامع استفاده كنيد.
 ⚜️از پيام ھای روشن در ازادواج استفاده كنيد.

الکس بازدید : 97 سه شنبه 10 مرداد 1396 نظرات (0)


افشای خیانت، بحرانی ناگهانی برای زوج هاست چراکه باورهای قبلی آنان را درباره #وفاداری، #اعتماد و #عشق زیر سوال می برد.
برملا شدن پیمان شکنی زناشوئی تاثیر مخرب، تکان دهنده و شدیدی بر زوج ها می گذارد ...

در فرد آسیب دیده از این واقعه، عواطف شدید اغلب بین احساس خشم نسبت به فرد خطاکار و #احساسات درونی #خجالت، #تحقیر، #افسردگی، #احساس_قربانی_شدن  و #رهاشدگی در نوسان هستند.

زوجین، مراجعه به درمانگر را در حالتی از شوک ، ناباوری، خشم و انکار شروع می کنند و حال اگر این رابطه بطور جبران ناپذبری خدشه دار شده باشد علاوه  بر آن احساساتی از قبیل شک و بدبینی شدید نسبت به شریک نیز وجود خواهد داشت.
اغلب #درمان این #احساسات_منفی در زوجین با دوره هایی از #بی ثباتی همراه است که  زمان زیادتری نیز برای مراجعه به #روانشناس و #درمان نیاز دارد.

الکس بازدید : 37 شنبه 07 مرداد 1396 نظرات (0)

سرکوب عواطف، سلامت روان را به خطر می اندازد.

🔮شخصی که مرتباً واکنشهای عاطفی خود را سرکوب می کند، سریعتر بیمار می شود.

🔮 حتی می توان این فرضیه را نیز مطرح کرد که اگر مردان به طور متوسط هفت سال کمتر از زنان عمر می کنند، به این خاطر است که کمتر از راه گفتگو، عواطف و احساسات خود را ابراز می کنند. این در حالی است که در جامعه ما سکوت به هنگام تحمل مشکلات، برای مردان صفتی ممتاز محسوب می شود!

🔮 ابراز وجود خلاق از جمله شیوه های مهم درمان است. ابراز وجود امکان می دهد که افکار و عواطف به جریان بیفتند.

🔮 وقتی درجا می زنیم و متوقفیم، در واقع خلاف جریان زندگی عمل می کنیم.

🔮 اقدام به ابراز وجود قبل از هر چیز به دلیل آن که یک حرکت است، جریان حیاتی را تسهیل می کند.

🔮 به همین دلیل هم مشاهد شده که در بعضی موارد، تغییر محیط اجتماعی یا کاری می تواند آثار مفیدی در رفع افسردگی داشته باشد. "حرکت یا تغییر"، همان قانون موجودیت ماست.

 

حتما به شما توصیه می کنم به سایت همراز سلام سر بزنید...همرازسلام دات کام یا تو گوگل سرچ کنید همرازسلام

الکس بازدید : 43 دوشنبه 02 مرداد 1396 نظرات (0)

آنچه به همسر آینده نباید گفت

چه چیزی را نباید به نامزد و یا همسرتان بگویید:

✅اگر اشتباهات و لغزش‌هایی را در دوران مجردی انجام داده‌اید و كسی هم از آنها باخبر نشده اما شما به اشتباه خود پی برده و به این نتیجه رسیده‌اید كه انجام آن كار اشتباه بوده و قصد ندارید آن را دوباره تكرار كنید، لزومی ندارد درباره آن با شخصی كه قرار است شریک زندگی شما شود، صحبت كنید. علاوه بر این هرگز از طرف مقابل‌تان نخواهید كه به مسائلی این‌چنینی درباره خودش اشاره كند و درباره آنها به شما توضیح دهد. زیرا به شدت باعث بد دلی و شک میشود

الکس بازدید : 76 دوشنبه 02 مرداد 1396 نظرات (0)

عشق یعنی اینکه معشوق برایمان مهم باشد و او را کانون توجه و تمرکز قرار بدهیم.
عشق فقط یک هیجان ذهنی نیست بلکه مهارتی است که به دقت، توجه، رفتارهای سنجیده و مناسب و حضور ذهن نسبت به معشوق و آنچه برای معشوق مهم است نیاز دارد. اگر به معشوق توجه نکنیم و چیزهایی را که برای او مهم است، فراموش کنیم، عشقمان خودخواهانه می‌شود.
علت اینکه عشق انسان را به پختگی می‌رساند این است که ما را از «خودشیفتگی» و «خودمحوری» می‌رهاند و دیگری را به اندازه خودمان مهم می‌کند. اینجاست که عشق این امکان را به ما می‌دهد که مسیر زندگی را 2 نفره پیش ببریم و در خوشی‌ها و سختی‌های آن با دیگری سهیم شویم.
عشق‌ورزی به این شکل نیاز مبرم به توجه به دیگری دارد.

#دکتر فرهنگ هلاکویی

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,110
  • بازدید کلی : 16,468